Maandag morgen, was het dan zover. De studiereis naar Antwerpen/Brussel. Op het station kregen we een boekje uitgedeeld met daarin het programma en de bedoeling van die week. We zouden elke dag een aantal bedrijven gaan opzoeken zodat we konden kijken hoe het er in de vrijetijdsbranche in Antwerpen/Brussel aan toe zou gaan. Daarnaast hadden we elke dag de nodige vrijetijd om te genieten van de stad en

Het programma zag er als volgt uit:
Maandag:
- 09:15 Vertrek naar Antwerpen vanuit Breda
- 14:00 Vertrek naar Sportpaleis
- In de avond gezellig met zijn allen uit eten
Dinsdag:
- 10:00 Naar de Stadsfeestzaal
- 13:00 Naar de Metropolis
Woensdag:
- 11:00 Naar het Olympisch Stadion
- 15:00 Vertrek naar Brussel
- In de avond eten we met zijn allen in het hostel
Donderdag:
- 10:30 Naar de MCI group
- 14:00 Brussels Expo
Vrijdag:
- 10:00 Naar de AB concertzaal
- 14:00 Richting huis

Algemene indruk Antwerpen en Brussel verschillen/overeenkomsten
Ik vond het beide hele leuk en gezellige steden. De oudheid/geschiedenis was ook in beide steden goed terug te zien in de gebouwen. Ik vond dat Brussel er qua authentiekheid eruit sprong. Antwerpen vond ik iets moderner ogen. Je zag daar ook de grote winkelketens terug terwijl ik in Brussel wat kleinere winkeltjes zag. Antwerpen heb ik ervaren als een iets ‘strakkere’ stad dan Brussel.
In beide steden waren er de toeristische trekpleisters. Wafelkraampjes en chocoladewinkels. En in Brussel natuurlijk Manneke Pis! Vooral Brussel vond ik sterk gericht op het toerisme met de vele kraampjes. Zoals je ze in Antwerpen af en toe zag, zo zag je ze in Brussel op elke straathoek.
Naast de bedrijfsbezoeken kregen we ook de nodige vrijetijd om de steden te ontdekken en wat van de sfeer te proeven. Zo zijn we gezellig uit eten geweest met een groepje, hebben we de plaatselijke kroegjes bezocht en hebben we met z’n alle volop gezongen bij de karaokebar. Het was een erg gezellige week waarin ik veel heb geleerd maar ook heel veel plezier heb gehad! En dat vind ik nog altijd het belangrijkste. Je moet plezier hebben in de dingen die je doet!