MCI group
MCI group ligt in Brussel en hier loopt ook een studente van de NHTV stage. Het is een evenementenbureau en zit in verschillende landen gevestigd. Binnen de MCI Group hebben ze verschillende expertises, zoals Creative Communication, Destination Management en Information & Communication Technology. Ze bieden strategieën, creativiteit en de uitvoering voor bijeenkomsten, evenementen en prestatiegerichte verbeteringsprogramma’s aan.

Wat heb ik tijdens dit bezoek geleerd?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tijdens dit bezoek niet heel veel heb geleerd, wat ik erg jammer vind. De presentatie was slecht voorbereid en na enkele minuten al afgelopen. Hierdoor heb ik geen duidelijk beeld kunnen krijgen. Dat presenteren dus erg belangrijk is heb ik wél geleerd! Ik weet wel dat het bedrijf meerdere vestingen heeft in verschillende landen en dat ze wereldwijd ongeveer 800 werknemers tellen. Het is dus een redelijk klein bedrijf voor zoveel vestigingen.

Heeft dit bedrijfsbezoek bijgedragen aan mijn werkveldoriëntatie?
Nee, helaas niet. Toen ik het gebouw binnenstapte vond ik er een leuke sfeer hangen en de mensen die voorbij liepen spraken me aan. De presentatie was niet erg goed voorbereid waardoor er weinig informatie werd verteld. Het bedrijf kwam op mij over als een heel leuk bedrijf, en van het kleine beetje wat ik heb gehoord denk ik dat dit ook zo is. Dat het zo weinig werknemers kent vind ik leuk. Groot werk verrichten binnen een kleine en gezellige werkruimte spreekt mij aan. Het zou wel een plek zijn waar ik mezelf later werkzaam zou zien.
Wat me ook aansprak was dat de werknemers regelmatig voor zaken naar het buitenland moeten, op deze manier zie je ook iets van de wereld en dat lijkt mij ook erg leuk. Het bedrijf kwam op mij over als een ondernemend en enthousiast bedrijf.